YU-MIDI Muzički Portal - Muzičarski forum

YU-MIDI Muzički Portal - Muzičarski forum (http://www.yu-midi.org/forum/index.php)
-   Tehnike i teorija (http://www.yu-midi.org/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Pratnja pevaca, kako sta? (http://www.yu-midi.org/forum/showthread.php?t=32064)

Markann 02.03.2021 04:49

Pratnja pevaca, kako sta?
 
Pre svega postovanje svim registrovanim korisnicima. Nisam nigde pronasao odgovor na moje pitanje, pa cu ovde napisati i ako bi neko bio voljan da mi odgovori na par pitanja, bio bih zahvalan:

Moje pitanje je, kako da sviram pratnju, na koji nacin to funkcionise? Sta treba da se svira levom, a sta desnom. Zanima me aranzerski nacin sviranja. Takodje kako da naucim to, da sviram pratnju, ali da ne skidam to po sluhu,nego ako postoji neki drugi nacin da se to nauci. Ako bi neko bio ljubazan da odgovori, totalni sam pocetnik, i dosta me zbunjuje ovo. Hvala i svako dobro

cleaner 02.03.2021 10:46

To prijatelju ne moze da se objasni ovde na forumu.
Najbolje da uzmes casove kod nekog iskusnog aranzeriste iz tvog kraja

tahym 03.03.2021 00:34

Pa ne bi bilo loše da neko s iskustvom napiše doslovno par rečenica ... onda bi možda neko drugi nastavio ... da se baci bar malo svjetla na odgovore koje zanimaju sve početnike.
Dodato:
Evo da probam ja, iz svog skromnog iskustva:


Pod aranžerskim načinom sviranja pretpostavljam da misliš na one-man-band svirku, kad cjelokupna svirka dolazi s tvog aranžera. U tom slučaju, lijeva ruka ti mora mijenjati akorde kako bi ritam/style koji koristiš bio u skladu s harmonijom pjesme koju sviraš.
Desna ruka u tom slučaju uglavnom svira sljedeće:
- intro/uvod u pjesmu (solo)
- za vrijeme strofa i refrena svira isto nekakvu harmonijsku pratnju melodiji koju pjevač pjeva
- odsvirava prelaze
- završava pjesmu (solo)


Ima tu puno varijacija, ovisno od pjesme do pjesme.